بازدید: 261 بازدید
آموزش یونیتی 3D

در آموزش ساخت بازی آنلاین چند نفره که توسط آقای رضا پندار تهیه شده است نحوه ساخت و اجرای بازی های چند نفره آنلاین با استفاده از قابلیت شبکه در یونیتی توضیح داده خواهد شد، محور این آموزش، بازی نبرد تانک آنلاین سه بعدی است. یک بازی چندنفره که در ابتدا هر یک از کاربران اتاقی برای بازی ایجاد میکند که در لیست بازی ها نمایش داده میشود؛ سپس دیگر کاربران می‌توانند به اتاق پیوسته و با یکدیگر به صورت آنلاین به نبرد بپردازند.  

نکته ۱.  این آموزش توسط ماکیتو رایگان در اختیار شما قرار گرفته است و به هیچ وجه بابت آن در سایر سایت ها پولی پرداخت نکنید.

نکته ۲.  این آموزش در بعضی از سایت ها با قیمت بالای ۶۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده و خلاف عرف است چون در اصل این آموزش رایگان ارائه شده است و ما با انتشار مجدد آن به صورت رایگان خواستیم تا مانع فروش آن در سایت های سودجو  شده و به رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

نکته ۳.  این آموزش سال ۱۳۹۴ تهیه شده است و ممکن است (با توجه به بروزرسانی های یونیتی) برای الان کار نکند ولی جهت آشنایی با موتور یونیتی و نحوه عملکرد بازی های چند نفره مناسب می باشد.

سر فصل های آموزش

  • اتصال به شبکه یونیتی
  • پیوستن به یک اتاق بازی
  • مسابقه آنلاین بین بازیکنان
  • ایجاد یک سرور (اتاق بازی) در شبکه
  • مشاهده لیست اتاق ها توسط سایر بازیکنان
  • همگام سازی حرکات و اتفاقات بین تمام بازیکنان
  • بهینه سازی تبادل داده ها برای بهبود سرعت بازی
  • حذف افراد شکست خورده از بازی و امکان پیوستن مجدد
  • تبادل داده تحت شبکه و هماهنگی داده ها مانند میزان آسیب دیدگی یا قدرت تانک ها

ویژگی های آموزش

  • پیاده سازی آسان

در این آموزش از ویژگی ها و اشیائی در یونیتی استفاده می‌شود که حتی افرادی که کمترین آشنایی با این موتور بازی سازی دارند بتوانند به آسانی بازی آنلاین خود را پیاده سازی کنند.

  • انعطاف پذیری بالا

api های یونیتی به شما این امکان را می دهند که به هسته سرویس شبکه یونیتی دسترسی داشته باشید که بتوانید هر طور که مایل هستید بازی خود را برای محیط تحت شبکه بهینه کنید.

  • پشتیبانی شده توسط یونیتی

شما نیاز به هیچ سرور اختصاصی ای ندارید! سرورهای Unity Matchmaker اتصال مابین دستگاه های بازیکنان را تضمین می‌کنند، سرور های Unity Relay از ترافیک شبکه خود برای اطمینان از سرعت و کیفیت اتصال مابین بازیکنان استفاده میکنند، فارغ از اینکه بازیکنان در کجای جهان قرار دارند.

مطالعه بیشتر